سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خدمات امداد باطری : خرید باتری ، فروش باطری ، قیمت باطری ، تعمیر

صفحه خانگی پارسی یار درباره

عوامل موثر در کاهش عمر باتری ماشین

آیا می دانید که چه عواملی در کاهش عمر باتری خودرو موثر می باشد؟! باتری خودرو یکی از اجزای ساکت و بی سر و صدای خودرو محسوب می شود. این قطعه بدون این که شرایطی را مد نظر داشته باشد کار خود را انجام می دهد. چه هوا سرد باشد و چه گرم فرقی ندارد. در هر صورت باتری خودرو باید وظایف خود را انجام دهد. اما این نکته باید در نظر گرفته شود که عمر باتری‌ ها با توجه به محل زندگی صاحب خودرو و نوع رانندگی آن فرق می کند. ولی به صورت نرمال و معمولی و در نظر گرفتن شرایط ایده آل یک باتری استاندارد و خوب باید برای چهار سال عمر مفید داشته باشد.

البته تخمین زدن طول عمر باتری خودرو کار مشکلی می باشد. باتری تحت شرایط مختلف می‌تواند عمری کمتر از چهار سال و یا حتی بیشتر از آن داشته باشد. حال این سوال مطرح می شود که عوامل موثر بر کاهش عمر باتری خودرو چیست؟

با ما همراه باشید تا این عوامل را بررسی کنیم.

عوامل موثر بر کاهش عمر باتری ماشین

1- لرزش مداوم خودرو

وجود لرزش مداوم در اتومبیلمی تواند یکی از عوامل موثر کاهش دهنده عمر باتری محسوب شود. لرزش زیاد بر اثر وجود جاده‌ های ناهموار و یا مهار و کنترل نکردن باتری ماشین توسط بست های مخصوص، موجب می شود تا صفحات باتری آسیب دیده و در نتیجه عمر آن کم شود.

 

2- گرمای شدید هوا

یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش عمر باتری، گرمای شدید هوا می باشد. گرمای هوا می تواند سرعت واکنش شیمیایی باتری را افزایش دادهو در نتیجه منجر به کاهش عمر باتری شود.

یکی از دلایل پوشاندن باتری توسط عایق همین نکته است. از این طریق می توان باتری را در برابر گرما و سرمای بسیار شدید حفظ کرد.

 

3- نوع رانندگی

نوع رانندگی راننده نیز تا میزان زیادی بر عمر باتری تاثیرگذار می باشد.  هر زمان که یک ماشین روشن می شود، برق زیادی از باتری گرفته می شود. پس باتری نیازمند گذر زمان است تا دوباره پر شود. حال اگر راننده برای مسافت های کوتاه از خودرو استفاده کند یا این که در هر بار توقف ماشین را خاموش کند، باید به این نکته مهم توجه داشته باشد که با این کار عمر باتری خود را کاهش داده است. چرا که باتری نمی تواند به صورت کامل شارژ شود و در نتیجه عمر آن کم می شود.

 

4- استفاده مداوم از سیستم صوتی و GPS

استفاده های مداوم و پی در پی از سیستم های صوتی و  GPS نیز در کم کردن عمر باتری خودرو موثر می باشد. چرا که این استفاده ها منجر به مصرف بالای برق شده و شارژ باتری تخلیه می شود.

 

5- استفاده نکردن از باتری برای مدت طولانی

اگر برای مدتی طولانی از باتری خودرو استفاده نشود، باتری بر اثر عوامل داخلی و خارجی به صورت خود به خود تخلیه شده و عمر آن کم می شود.

 

6- سایر عوامل

این موارد از مهم ترین عوامل کاهش دهنده عمر باتری خودرو می باشند. برای بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان عوامل دیگر را به صورت خلاصه بیان می کنیم.

 

نگهداری غیر صحیح از باتری

عملکرد ناموفق سیستم برق در خودرو

شارژ دائم باتری (اور شارژ)

در زمان خاموش بودن خودرو استفاده بیش از حد کردن از وسایل برقی پر مصرف

خراب شدن دینام خودرو